آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آنالیز فنی جلال چراغپور از ضعف این روز‌های پرسپولیس

  • کد خبر: ۸۶۵۸۸
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
  • ۱
آنالیز فنی جلال چراغپور از ضعف این روز‌های پرسپولیس
کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از نبود راهبرد در بازی تیم‌های فوتبال باشگاهی ایران، به دلایل «خوب نبودن» پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از نبود راهبرد در بازی تیم‌های فوتبال باشگاهی ایران، به دلایل «خوب نبودن» پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ اشاره کرد و گفت: ما فقط فوتبال را بازی می‌کنیم! شکست ۱ بر ۰ پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته سوم باعث انتقاد‌های فراوان از عملکرد فنی بازیکنان و استراتژی یحیی گل محمدی شده است. همین امر باعث شد تا سرخ پوشان زیر ذره بین فنی بروند و درباره توانایی تکرار ۵ قهرمانی متوالی در لیگ برتر چالش‌هایی مطرح شود.

پرسپولیس ستاره هایش را بی محابا از دست داد

جلال چراغپور درباره فراز و نشیب‌های پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال گفت: محور اصلی فنی یک تیم از دروازه بان خودی تا دروازه بان حریف است. در داخل این محور، دست کم باید ۷ بازیکن در خطوط سه گانه زمین حضور داشته باشند که مهم‌ترین بازیکنان تیم محسوب می‌شوند. این بازیکنان بدنه اصلی یک تیم هستند.

او برای بیان دیدگاه خود درباره بازیکنان تأثیرگذار زمین افزود: پرسپولیس خیلی بی محابا روی این محور دست گذاشت. آن‌ها ابتدا شجاع خلیل زاده و بشار رسن را در ابتدای فصل گذشته از دست دادند و سپس در تابستان امسال کنعانی زادگان، نوراللهی و مغانلو را از دست دادند؛ اتفاقی که قطعا صدمه‌های زیادی را به عملکرد فنی این تیم وارد کرد. مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به جدایی زوج‌های قدرتمند سیدجلال حسینی در خط دفاعی یادآور شد: عملکرد کنعانی زادگان در کنار سیدجلال حسینی و همچنین شجاع خلیل زاده باعث شده بود تا گاهی اوقات ببینیم مهاجمان حریف روی هوا هم نمی‌پرند، چون می‌دانستند دفاع‌های پرسپولیس آن را خواهند زد.

پیکه و بنزما، محور‌های بارسا و رئال هستند

وی تأکید کرد: شما تیم‌های بزرگ را که ببینید متوجه می‌شوید آن‌ها به بازیکنان داخل این محور دست نمی‌زنند. برای مثال،  پیکه نزدیک به ۱۵ سال در قلب دفاع بارسلوناست. کریم بنزما هم یک دهه در حال درخشیدن در رئال مادرید است. تیم‌های موفق برای تغییر بازیکنان خیلی حساسیت به خرج می‌دهند. چراغپور با اشاره به نبود سیاست گذاری درست در پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس به این موضوع اصلا توجه نکرد و در دیدار با الهلال عربستان و بازی‌های ابتدایی لیگ برتر امسال، آسیبش را دید.

نوراللهی تبدیل به یک ستاره شده بود

کارشناس فوتبال ایران درباره خرید‌های تابستانی سرخ پوشان افزود: بدون شک نوراللهی قابل مقایسه با وضعیت فنی فعلی رضا اسدی نیست. او خیلی خوب می‌تواند پاس عمق بی نقص بدهد که میانه‌های زمین را فرماندهی کند. او پاس داخل پای بیست متری می‌داد تا ۲ لایه دفاعی حریف جا بماند. پرسپولیس به راحتی بازیکنان مهم خود را از دست داد.

سیدجلال پیر شده است، فرجی هم حالاحالا‌ها کار دارد

مربی پیشین تیم ملی ایران درباره تأثیر کاپیتان سرخ پوشان در اشتباه‌های فصل جاری خط دفاعی این تیم یادآور شد: سیدجلال در پست دفاع مرکزی خیلی خوب با مهاجمان حریف حرکت می‌کند، اما حقیقتِ سن و سال سیدجلال نشان می‌دهد او در ادامه نبرد با مهاجمان تیم حریف نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی در نبرد‌های انفجاری دفاع کند. باید با واقعیت پیری عضلات بازیکنان پا به سن گذاشته کنار آمد.

پیر شدن عضلات در بازیکن حرفه ای، ناگهانی است و به مرور اتفاق نمی‌افتد. او با اشاره به ضعف‌های فرشاد فرجی ادامه داد: او می‌تواند بازیکن آینده داری شود. فرشاد فرجی راه خیلی طولانی تا پختگی کنعانی زادگان و خلیل زاده دارد. او سال‌ها باید زمان طی کند تا شش دانگ حواس خود را به دفاع بسپارد و حفره‌هایی را که با حضورش ایجاد می‌کند، بپوشاند.

فرجی به درد دفاع سه نفره نمی‌خورد

چراغپور درباره حل مشکل دفاعی این تیم پیشنهاد داد: چاره پرسپولیس این است که مرکز دفاع خود را با ۳ نفر برنامه ریزی کند. اگر این اتفاق نیفتد، قطعا مشکلات فنی پرسپولیس خیلی بیشتر می‌شود. فرجی نیاز به بازی پرفشار با بازیکنان خودی دارد. اگر این تیم پس از ۴ بازی با ۳ دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری به میدان برود، می‌تواند بار دیگر به دفاع چهارنفره برگردد. در همین بازی‌هایی که با ۵ نفر دفاع انجام می‌دهد، خواهد توانست فرجی را در بازه زمانی بسیار کوتاهی به هماهنگی با بازیکن کناری خود برساند.

عالیشاه سرعت پرسپولیس را می‌گیرد

وی درباره نقد سازمان دهی حملات پرسپولیس که توسط یحیی گل محمدی طراحی می‌شود، یادآور شد: شیوه بازی پرسپولیس باید تغییراتی داشته باشد. در فوتبال امروز نیاز نیست امید عالیشاه ۴ بار لمس توپ داشته باشد. هر ثانیه که او توپ را د ر اختیار دارد، پرسپولیس یک ثانیه عقب می‌افتد. همین یک ثانیه‌ها باعث می‌شود طراحی حملات سرعتی پرسپولیس به کندی شکل بگیرد. چراغپور درباره سطح فنی بازی‌های ابتدایی لیگ برتر ایران گفت: فوتبال ما فقط در حال بازی کردن فوتبال است، اما خبری از استراتژی و تاکتیک نیست.  چرا ما در بازی‌های بین المللی نمی‌توانیم خوب باشیم؟ دلیلش این است که تاکتیک نداریم و فقط بازی می‌کنیم.

برانکو واقعا پروفسور بود

چراغپور درباره اینکه گفته می‌شود ساختار فنی برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس دچار تزلزل شده که باعث نتیجه نگرفتن این تیم با مربیگری یحیی گل محمدی شده است، تأکید کرد: برانکو ۱۲ سال در فوتبال ایران حضور داشت. سال‌ها مربی تیم ملی فوتبال بود و بعد هم در پرسپولیس حضور داشت. همین باعث شده بود او خیلی خوب فوتبال ایران را بشناسد. وقتی برانکو چند هفته زودتر از پایان لیگ برتر، پرسپولیس را قهرمان می‌کرد، به معنای این است که مربیان سایر تیم‌ها کاملا یک قدم از او عقب‌تر بودند.

وی تصریح کرد: به طور مثال آقایان اصرار می‌کنند فلان بازیکن بیاید، من قول قهرمانی یا کسب سهمیه را می‌دهم؛ اما برانکو بدون احتیاج به آن‌ها نشان داد می‌تواند کار‌های اساسی کند. آثار نگرش برانکو در حال کم رنگ شدن است. به طور مثال برانکو در سال‌های اول حضورش گفت کسی مثل محمد نوری برود. آن روز‌ها همه انتقاد کردند که در آن برهه چه کسی نوری را از دست می‌دهد، اما برانکو او را به خاطر مکث در ارسال توپ نگه نداشت. چراغپور ادامه داد: مثال دیگر جابه جایی فرشاد احمدزاده بود. او فرشاد را خیلی خوب در خط تهاجمی بازی می‌داد؛ اما وقتی دید لمس توپ او با حفظ توپ همراه است، به دفاع فرستاد.

کارشناس فوتبال ایران درباره پیش بینی خود از قهرمان امسال لیگ نیز گفت: به نظرم هنوز زود است از توانایی قهرمانی تیمی در لیگ برتر صحبت کنیم. طبیعی است دایره تیم‌های مدعی همچون همیشه بسیار محدود است و نباید انتظار شگفتی داشته باشیم. این موضوع هم نشان می‌دهد همچنان چیزی برای عرضه به فوتبال فارسی نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
واقعیت اینه که پرسپولیس نمیتونه امسال قهرمان بشه چون توانش رو نداره.یحیی نمیتونه تیم رو با قدرت به میدان بفرسته.پرسپولیس دربی رو واگذار میکنه،چونکه استقلال قدرتمند تره...دربی باشکوهی در هفته هشتم پیش رو داریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->